جنگ نرم در صدر اسلام

جنگ نرم در صدر اسلام
این وبلاگ در راستای تبیین جنگ نرم در صدر اسلام فعالیت می نماید.

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید


آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 46
بازدید کل : 5173
تعداد مطالب : 23
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

 

نام تحقيق : جنگ نرم و حضرت زينب (سلام الله عليه)

استاد : عنايت رضائي پور

محققين : حافظ دانش جواد نوروزي پناه

 

بنام خداي سخن بنام خدائي كه قدرت بيان را به انسان عطا كرد تا بتواند خواسته هاي دلش را به زبان آورد و خود را از ذلت به عزت برساند.

در جنگ نرم سخنوري يك انسان دانا باعث مي شود كه قومي به اوج برسد و با يك سخنوري يك انسان نادان قومي را به ذلت برسد.

در كنكاشي در تاريخ بشري مي توان به سخنان گهربار پيامبر اعظم (ص) و حضرت علي (ع) در نهج البلاغه و امام سجاد (ع) در صحيفه سجاد و سخنان گهربار ائمه معصومين (عليهماالسلام) اشاره نمود كه تاروز قيامت چراغ راه همگان مي باشد . در سخنان غير معصومين (عليهماالسلام) افرادي چون شيخ اجل حافظ در ديوانش كه رستگاري را به ارمغان مي آورد يا سعدي شيرين سخن در گلستان و بوستانش زبانزد خاص و عام است . از طرفي هم سياستمداران قدرت طلب چون ناپلئون بناپارت و ادلف هيتلر و چرچيل و ساير حكام استعمارگر با استفاده از فن سخنوري باعث شعور شدن آتش جنگ در مين كشورها مي گردند  و چه انسانهاي بيگناهي كه كشته مي شوند شهرها خراب مي شوند .

در سده اخير در كشور ايران عزيز انسانهاي بزرگي چون شهيد مدرس و شهيد سيد جمال الدين اسدآبادي همداني و امام خميني رضوان الله و شهيد مطهري و مقام معظم رهبري حفظ الله با سخنان خود باعث بيداري اسلامي در جهان  شدند و هيمنه توخالي استعمارگران را در هم پيچيدند .

در تاريخ بشري هيچ سخنراني چون سخنراني حضرت زينب (س) بعد از واقعه عاشورا ماندگار و عبرت آموز نيست . آن هم در شرايطي بسيار استثنايي . حضرت زينب (سلام الله عليها) دختر اميرالمؤمنين (ع) و دختر سرور زنان عالم حضرت زهرا (سلام الله عليها) و نواسه حضرت محمد (ص) مي باشد . رحلت جانگداز پيامبر اعظم (ص) و شهادت مظلومانه مادرش حضرت زهرا (س) فرق خونين پدر مظلومشان علي (ع) و جگر پاره پاره برادرش امام حسن (ع) و سر بريده برادر غريب و تشنه لبش امام حسين (ع) و شهادت برادر باغيرتش حضرت ابوالفضل العباس (ع) و شهادت فرزندان محمد (ص) و عون و برادر زاده بيمارش امام سجاد (ع) و سرپرستي اسراي كربلا از ايشان فردي صبور و اسوه ساخته بود .

 

حادثه عاشورا را در ابعاد مختلفي مي توان بررسي كرد از نظر اقتصادي (با خريد زمين از طرف امام حسين (ع) ) از نظر سياسي (شكستن هيمنه توخالي دستگاه يزيد) از نظر عبادي (خواندن قرآن و نيايش در درگاه الهي) از نظر نظامي (نوع آرايشات در رزم و چينش چادرها) از نظر رواني (آرامش و عجز و ناله از طرف ياران در قبال دشمن ) و از نظر ابعاد جنگ نرم (نوع سخنراني و افشاگري حضرت زينب (س) ) .

بررسي ابعاد و ويژگيهاي جنگ نرم در خطابه هاي حضرت زينب (س) را مي توان به بخشهاي زير تقسيم نمود :

1 در طول تاريخ تاكنون ديده نشده است كه رهبري يك مبارزه را يك زن بعهده داشته باشد و طرف ديگر را يك مردي با ادعاي خليفه مسلمين .

2- اولين باري است كه اسيري اسرت گرش را شكست مي دهد .

3 اولين جنگ نرم در جهان توسط حضرت زينب (س) اجرا شد در مقابل يك نظام بزرگ تبليغاتي طاغوتي يزيد .

4 حضرت زينب (س) با اجراي جنگ نرم در مقابل  انبوه نيروي انساني و جنگ افزارهاي آن زمان توانست اعتبار و آبروي يزيد را در مجالس مختلف در جلوي ميهمانان و سفراي ساير كشورها و حتي در جلوي اهل بيت يزيد از بين ببرد .

5 - پيش بيني عاقبت بد و بسيار ذلت بار براي يزيد و كساني كه به هر نوع به او در شهادت امام حسين (ع) كمك كردند . از طرف حضرت زينب (س) كه از آن زمان تا كنون قابل فهم و درك است .

6 نشان دادن جلوه اي از نداشتن عقل و فهم و درك و غيرت از يزيد در مقابل آل الله در مجالس و محافل گوناگون توسط حضرت زينب (س) .

7 توكل بي نهايت حضرت زينب (س) به خداوند بزرگ و حكيم و توسل به جدش رسول الله (ص) و صبر و بردباري مثال زدني آن حضرت در مقابل مصائب و دوران پرمشقت اسارت .

8 نشان دادن نقش بارز و مسلم ردن مسلمانان در كربلا و حق انتخاب و آزادي بيان و عقيده و آزادي عمل زنان مسلمان در كربلا توسط حضرت زينب (س) .

9 ولايت پذيري تام حضرت زينب (س) از برادرزاده كه از نظر سني از ايشان كوچكتر بودند در تمامي عرصه هاي جهاد و اسارت .

10 الگو پذيري از حضرت زينب (س) در جهان توسط آزادگان عالم و بخصوص جهان اسلام و دفاع مقدس و آزادگان عزيز ايران اسلامي .

در پايان  بايد گفت : (كربلا دانشگاه بود و حسين (عليه السلام) و زينب (س) كه درس رضايت و تسليم دربرابر قضا و قدر الهي و صبر و بردباري در برابر مشكلات و گرفتاري را به شاگردانشان آموختند .)

اين مطالب بخش كوچكي از نقش حضرت زينب (س) در جنگ نرم مي باشد كه توسط اينجانب حافظ دانش و همكاران عزيزم برادران جواد نوروزي پناه و حميدرضا صلحي و محمد مظهرجو و سيد جليل پوردست و ميثم محمدي نژاد از انبوه مقالات و كتب موجود در مراكز مختلف جمع آوري و تلخيص شده است كه انشاء الله مورد رضايت حضرت باريتعالي و حضرت زينب (س) قرار گيرد . به اميد زيارت مرقد مطهر حضرت زينب (س) و التماس دعا.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ 6 خرداد 1391برچسب:حضرت زینب, جنگ نرم, توسط
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :